System handlu wielostronnego zalety i wady
Światowa Organizacja Handlu (WTO) WSTĘP CZĘŚĆ 1 Wielostronny system handlowy w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. W 1995 r. Powstała Światowa Organizacja Handlu (WTO) Jednym z najmłodszych organizacji międzynarodowych, WTO jest następcą Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i Handel GATT powstały w wyniku drugiej wojny światowej. Podczas gdy WTO wciąż jest młody, wielostronny system handlowy, który został założony w ramach GATT, ma ponad 50 lat. W ciągu ostatnich 50 lat odnotowano wyjątkowy wzrost handlu światowego Eksport towarów towarowych wzrósł średnio o 6 lat rocznie Całkowity obrót w 2000 r. Był dwukrotnie wyższy niż w roku 1950 GATT, a WTO przyczyniły się do stworzenia silnego i zamożnego systemu handlu przyczyniającego się do bezprecedensowego wzrostu. System został opracowany w wyniku szeregu negocjacji handlowych, lub rundy, które odbyły się w ramach GATT Pierwsze rundy dotyczyły głównie redukcji taryf, ale później negocjacje obejmowały inne obszary, takie jak środki antydumpingowe i pozataryfowe Ostatnie rundy e Runda Urugwajska 1986-94 prowadziła do powstania WTO. Negocjacje nie kończyły się niektórzy Kontynuowano po zakończeniu Rundy Urugwajskiej W lutym 1997 r. osiągnięto porozumienie w sprawie usług telekomunikacyjnych, a 69 rządów wyraziło zgodę na szeroko zakrojone działania w zakresie liberalizacji poza tymi, które zostały uzgodnione w ramach Rundy Urugwajskiej. W tym samym roku 40 rządów z powodzeniem zakończyło negocjacje w sprawie handlu bezcłowego produktami technologii informacyjnej, a 70 członków zawarło umowę o usługi finansowe obejmujące ponad 95 transakcji w zakresie bankowości, ubezpieczeń, papierów wartościowych i informacji finansowych . W 2000 r. Rozpoczęły się nowe rozmowy o rolnictwie i usługach. Zostały one włączone do szerszego programu zapoczątkowanego na czwartej konferencji ministerialnej WTO w Doha, w Katarze w listopadzie 2001 r. Program roboczy, program dauhańskiej agendy rozwoju DDA dodaje kolejne negocjacje i inne prace w sprawie pozataryfowych taryf, handlu i środowiska naturalnego, zasad WTO, takich jak antydumpingowe i subsydia, inwestycje, polityka konkurencji , ułatwianie wymiany handlowej, przejrzystość zamówień rządowych, własność intelektualna oraz szeregi kwestii poruszanych przez kraje rozwijające się jako trudności napotykane podczas wdrażania obecnych porozumień WTO. Terminem negocjacji jest 1 stycznia 2005 r. ORGANIZACJA HANDLU. przygotowany przez Sekretariat na własną odpowiedzialność i ma służyć jedynie przedstawieniu ogólnego wyjaśnienia tematu, na który się zwraca. W żadnym wypadku nie ma na celu dostarczenie wytycznych prawnych w zakresie lub w sposób autorytatywny interpretacji prawnej postanowień jakiejkolwiek umowy WTO Ponadto nic w tej notatce nie wpływa ani nie ma wpływu na prawa i obowiązki członków WTO w żaden sposób. Zobacz Lamy Doha mogłaby wygrać podwójnie dla środowiska i handlu DG Pascal Lamy podczas nieformalnego dialogu ministrów handlu na temat zmian klimatu w Bali na 8-9 grudnia 2007 r. Zmiany klimatyczne są największym wyzwaniem dla zrównoważonego rozwoju, którego wspólnota międzynarodowa musiała zmierzyć do tej pory łatwiejsze rozwiązania problemu zmian klimatycznych muszą być w pełni zgodne z szerszymi ambicjami społeczności międzynarodowej w zakresie wzrostu gospodarczego i postępu ludzi Jest to wyzwanie, które przekracza granice i wymaga rozwiązań nie tylko na poziomie krajowym, ale także na poziomie międzynarodowym. część architektury współpracy wielostronnej Zapewnia ramy dyscyplin ułatwiających handel światowy i służy jako forum do negocjowania dalszej otwartości handlu Freer trade nie jest celem samym w sobie, jest przywiązany do najważniejszych wartości ludzkich i celów socjalnych zdobytych w ramach WTO , porozumienie z Marrakeszu Wśród tych celów są podnoszone standardy życia, optymalne wykorzystanie zasobów światowych zgodnie z celem zrównoważonego rozwoju oraz ochrona i zachowanie środowiska naturalnego. Sama kwestia zmian klimatycznych jest nie jest częścią trwającego programu prac WTO i nie istnieją przepisy WTO dotyczące zmian klimatycznych. Jednakże WTO jest istotne, ponieważ różne środki i strategie w zakresie zmian klimatycznych przecinają się na międzynarodowym handlu różnymi sposobami. Początkowo otwartość w handlu może przyczynić się do złagodzenia i dostosowania się do zmian klimatycznych, na przykład poprzez promowanie skutecznego podziału zasobów światowych, w tym zasobów naturalnych, podnosząc standardy życia, a tym samym popyt na lepszą jakość środowiska i poprawę dostępu do towarów i usług związanych ze środowiskiem naturalnym. Po drugie, WTO jest istotne, ponieważ krajowe środki mające na celu łagodzenie i dostosowywanie się do zmian klimatycznych mogą mieć wpływ na handel międzynarodowy, ponieważ mogą modyfikować warunki konkurencja i może podlegać przepisom WTO Ramka narzędziowa WTO może mieć znaczenie w związku z analizą środków mających na celu zmianę klimatu Ponadto zasady WTO jako całości stanowią ramy dla zapewnienia przewidywalności, przejrzystości i sprawiedliwego wdrażania takich Działania wielostronne i dwustronne negocjacje handlowe. Wielkie i dwustronne negocjacje handlowe. World Tr ade Organizacja WTO, która jest najbardziej znaną wielostronną organizacją handlową, znajduje się pod ogromną presją w liberalizacji światowych rynków i rynków Głównym tematem negocjacji w kwietniu 2006 r. w Genewie iw Brukseli była liberalizacja rolnictwa i przemysłowy rynek towarowy Organizacja stara się zmniejszyć subsydia rolnicze i możliwości eksportowe dla towarów i usług przemysłowych Dzięki znacznemu zmniejszeniu taryf WTO jest w dużej dyskusji krytycznej. Ich zachowanie prowadzi do kryzysu pogłębiającego, ponieważ nie zwracają uwagi na ostrzeżenia przed dezindustrializacją krajów rozwijających się i upadek przemysłu, które nadal są w fazie wzrostu i nie są jeszcze konkurencyjne. Ogólnie rzecz biorąc wydają się niezgodne interesy różnych krajów lub grup, zwłaszcza między krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się, podczas gdy społeczeństwo angażuje się na wielostronnym poziomie, wiele narodów błaga w negocjowaniu na szczeblu dwustronnym Umowy dwustronne znacznie wzrosły, do ponad 50 procent negocjacji, które miały miejsce w ramach tych 300 umów w 2005 r. Rozwój ten jest uważany za całkiem krytyczny W opinii publicznej istnieją dwie główne opinie: , że dwustronny wolny handel jest pierwszym krokiem w kierunku wielostronnego wolnego handlu, inni uważają, że dwustronne umowy handlowe są dyskryminujące i prowadzą do fragmentacji systemu handlu światowego oraz do pogłębienia wielostronnego systemu wolnego handlu. niniejszy esej ma przedstawić informacje na temat zalet i wad wielostronnych i dwustronnych umów handlowych, które są również związane z rzeczywistymi tematami Hausarbeiten w 2006 r. Główna różnica między wielostronnymi i dwustronnymi umowami o wolnym handlu FTA jest liczba uczestników Handel wielostronny porozumienia obejmują trzy lub więcej krajów bez dyskryminacji między nimi , podczas gdy dwustronne umowy handlowe składają się między dwoma krajami Obie kraje mają pewne przywileje, na przykład mają korzystne kontyngenty przywozowe, które nie są dostępne dla innych partnerów handlowych, a tylko dla obu krajów mających umowę dwustronną Przykłady dwustronnych umów o wolnym handlu to australijski - Nowa Zelandia FTA i Kanada Stany Zjednoczone FTA Słowo ekonomii politycznej, 2006 Onpulson, 2006. Negocjacje wielostronne są najskuteczniejszym sposobem liberalizacji handlu w współzależnej gospodarce światowej, ponieważ koncesje w ramach jednej dwustronnej lub regionalnej umowy mogą podważyć ustępstwa dokonane na inną partner handlowy we wcześniejszej umowie Należy również wspomnieć, że w ramach wielostronnych porozumień handlowych odbywają się regionalne porozumienia handlowe, a przykładami są NAFTA i Unia Europejska Unia Europejska Najważniejsza organizacja dotycząca wielostronnych negocjacji, porozumień i umów umowy to WTO w której wszyscy członkowie są zobowiązani i egzekwuje globalne zasady handlu międzynarodowego Najważniejsze wymogi to zmniejszenie barier w handlu między narodami i zapewnienie, aby kraje członkowskie działały zgodnie z wcześniej ustalonymi zasadami Ogólne porozumienie w sprawie taryf celnych a handel GATT jest podstawową umową wielostronną między członkami WTO Farm Foundation, 2002, ITCD online 2004, Carbaugh, 2004. Wielostronna umowa zawiera wytyczne, na podstawie których ustalana jest minimalna i maksymalna cena zakupu, dzięki czemu importerzy mają wskazanie gwarantowanych ilości zakupu a kraje produkujące wiedzę wiedzą, jakie gwarantowane kwoty będą sprzedawane importerom. Takie umowy przynoszą korzyści dzięki urządzeniu stabilizującemu cenę, powodującemu mniejsze zakłócenia mechanizmu rynkowego i przydziałowi zasobów. Ten rodzaj umowy nie zawiera ograniczeń i obejmuje lub poprawa rozwoju wydajniejszej produkcji o niskich kosztach cers Poparcie dla ograniczonej stabilności rynku prowadzi również do korzyści, z jaką narody mogą wejść lub wycofać stosunkowo łatwo bez rozmaitych problemów. Bardzo praktyczną zaletą, związaną z dwustronną umową o wolnym handlu, jest szybsze i łatwiejsze negocjowanie niż umowy wielostronne, ponieważ tylko dwie partie są objęte negocjacjami dwustronnymi Ponadto dwustronne umowy o wolnym handlu są znaczącym czynnikiem pobudzającym liberalizację handlu, chociaż porozumienia wielostronne są szersze. Jak wskazano w przykładzie, z którego Australia i Nowa Zelandia, które mogły stać się jedną gospodarką związaną z tą substancją, Australia Nowa Zelandia Closer Umowa o znaczeniu handlowym ANZCERTA Miała duży wpływ na kwoty wywozowe z Nowej Zelandii do Australii, z 14 procent w 1983 r. Do 20 5 procent w 2004 r. Wymiana handlowa między obu krajami wzrosła od 1990 r. Rocznie średnio o 9 10 procent Dlatego oba kraje rzeczywiście skorzystały z tej umowy o wolnym handlu. dwustronna liberalizacja handlu, sprzyja przesiedlaniu towarów i usług o wyższych kosztach, a także wad transportu towarów i usług z krajów, które wydają się być bardziej korzystne niż wielostronna liberalizacja handlu W odniesieniu do rzeczywistego problemu w negocjacjach WTO związanych z porozumieniami wielostronnymi wiele krajów rozwijających się jest dyskryminowanych i taryfy ochronne są dość konieczne dla ich sukcesu gospodarczego Ale dzięki liberalizacji taryfy powinny się zmniejszyć w najbliższej przyszłości Po negocjacjach w kwietniu 2006 r. rząd federalny i komisja europejska przedstawiły sporną propozycję, aby kraje rozwijające się powinny obniżyć taryfy bardziej niż kraje rozwinięte , co doprowadziłoby do niekorzystnej sytuacji dla nich Te kraje potrzebują taryf, ponieważ są skutecznym instrumentem zachęcającym do rozwoju przemysłu Frankfurter Rundschau, 2006. Wyłączono z 6 stron - przewiń do góry. title Wielostronne i dwustronne negocjacje handlowe Kursy handlowe i finanse w Global Econom y Autor. Susann Engelmann. Rocznik 2006 Strony 6 Numer katalogowy V118385 ISBN eBook 9783640210442 Rozmiar pliku 336 KB Język Angielski Tagi Wielostronna Handel Finanse Ekonomia Światowa eBook 2 99 Papier referencyjny. Susann Engelmann., 2006, wielostronne i dwustronne negocjacje handlowe, Monachium, GRIN Verlag. Similar texts. GRIN Publishing, z siedzibą w Monachium w Niemczech, specjalizuje się od założenia w 1998 roku publikacji książek i książek akademickich. Witryna wydawnicza oferuje studentom, absolwentom i profesorom uniwersyteckim idealną platformę do prezentacji prac naukowych, takich jak: jak projekty badawcze, rozprawy, rozprawy i eseje naukowe do szerokiego grona odbiorców. Bezpłatne publikacje Twojego referatu, eseju, interpretacji, pracy magisterskiej, pracy magisterskiej, rozprawy lub podręcznika - prześlij teraz. GRIN Verlag GmbH. Nymphenburger Str 86. Monachium, Niemcy. 49 89-550559-0. 49 89-550559-10.
Comments
Post a Comment